Kom godt i gang med din første webshop
Har du et ønske om at få startet din egen webshop op? Så er der nogle ting, du skal tage stilling til, før du kan komme godt i gang. Det kan du finde mere om her.
Indholdsfortegnelse
System
Noget af det første, man skal beslutte sig for, når man vil starte en webshop op, er, hvilket system man vil bruge. Der findes rigtig mange gode svar på webshop-systemer, som alle har forskellige funktioner. En af dem er en b2b webshop. Med en b2b webshop handler to virksomheder, som har specielle aftaler, sammen. Vil du oprette en b2b webshop, så finder du her mere om at oprette en professionel b2b webshop, så du kan komme godt i gang. Det er en god idé at læse op på forskellige former for systemer, så du vælger det, der passer bedst til lige netop din webshop.
Design
Et af de steder, hvor det er vigtigst at gå all-in, er designet af din webshop. Det skal være attraktivt og se professionelt og dermed troværdigt ud, så kunder har lyst til at handle på din webshop og føler sig godt tilpas, mens de gør det. Her er det en god idé at betale sig fra det og få professionel hjælp og vejledning, så det hele kommer til at stå knivskarpt, da det er de færreste, der selv har evnerne til at få designet til at være helt perfekt.
Kundeservice
Så snart selve webshoppen er på plads, skal du i gang med at arbejde på at gøre det en god oplevelse for dine kunder at handle hos dig. Kundeservice er altafgørende for den oplevelse, kunder får hos forhandlere, så her skal der absolut ikke spares. Gør det tydeligt for dine kunder hvor og hvordan, de kan kontakte dig, og sørg for at være tilgængelig på flere forskellige platforme – det vil være meget forskelligt, hvordan folk foretrækker at kontakte dig. Svar hurtigt på mails og telefonopkald, og husk selvfølgelig at være fleksibel, samarbejdsvillig og flink og høflig, når du kommunikerer med kunder; det er trods alt dem, der sørger for din webshops overlevelse.